Cahul - Reisverslag uit Borceag, Moldavië van Wings Moldavië - WaarBenJij.nu Cahul - Reisverslag uit Borceag, Moldavië van Wings Moldavië - WaarBenJij.nu

Cahul

Door: Rixt en Su-Elle

Blijf op de hoogte en volg Wings

13 Juli 2014 | Moldavië, Borceag

Na weer een heftige busrit en een kerkdienst waar we geen bal van begrepen hebben we Cahul verkend. Eerst zijn we naar het zwembad geweest, deze was best wel luxe omdat hij bij een hotel zat. Na de slaapverwekkende dienst konden we de frisse duik best gebruiken. Dankzij de corruptie van dit land konden we voor een prima prijsje binnenkomen. Cahul was minder uitgebreid dan Chisinau, maar ze hadden wel een Andy's Pizzas waar we weer heerlijk hebben geluncht. De mensen die gisteren thuisbleven hebben vandaag de mogelijkheid gekregen souveniertjes te kopen.

Morgen is de eerste dag van het kinderkamp, hier zullen we de rest van de week vijftig jongeren van het Day Care Centre diverteren. We hebben alvast wat spelletjes bedacht, maar we weten vrijwel zeker dat de kinderen zich zeer goed zullen redden met het speelgoed wat we hebben meegebracht. Wij hebben er zin in!

Lieve groet voor alle thuisblijvers,
Trineke, Rianne den H., Yorrit, Laurens, Ismay, Rianne M., Frank, Loekie, Su-Elle, Rixt, Ynke, Hendrikus, Freddy, Betty en Saskia

• 13 Juli 2014 - 19:03

José:

Lieve Wingers. Jullie vermaken je prima begrijp ik. Nu nog het kinderkamp. Dat wordt vast een succes. Tot horens!!
    Liefs van Ton, Jan-Willem en José

• 13 Juli 2014 - 19:08

Angelique:

Haha Freddy ik ben benieuwd of jij van de mogelijkheid gebruik hebt gemaakt om souveniertjes te kopen, tussen het eten en appen door... X
    Klinkt als een gezellige, relaxte dag. Even tijd om de toerist uit te hangen. Veel plezier met en tijdens het kinderkamp. Wordt vast erg leuk.

• 13 Juli 2014 - 20:52

Jenny Van Der Werf:

Wat maken jullie wat mee:-) en wat weer een goed geschreven stukje,nu nog 50 kids vermaken een makkie. Met wat er aan "speelgoed" is mee genomen hoeven jullie zelf niet veel meer te doen. Veel plezier xx Oane & Jenny

• 13 Juli 2014 - 23:36

Ankie:

Hey Frank.
    Vandaag een patatje gescoord? ;)
    Veel plezier deze week met de kinderen. Je hebt er zin in las ik.
    Laat ze maar genieten van je muziek.
    dikke tút
    mem

P.S. Je had gelijk hè Duitsland in de finale en nu dus wereldkampioen!!

• 14 Juli 2014 - 09:04

Jochem En Jikke De Jong:

Hallo allemaal

Wat een belevenissen en prachtige verslagen van jullie.
    Deze week nog veel plezier met de jeugd.Maak er van van.
    Een speciale groet voor onze schoonzoon Hendrikus en dorpsgenoot Rianne H
    en aan jullie allen.

Groetjes Jochem en Jikke de Jong

• 14 Juli 2014 - 20:28

Fokje Den Hertog :

Hallo wings groep, hier even een bericht uit vegelinsoord van Rianne den Hertog haar ouders broer en zus. wij lezen dat jullie het nog steeds goed met elkaar als groep kunnen vinden en ook met de mensen daar ! jullie passen je volgens ons geweldig aan , deze week gaan jullie veel leuke dingen doen met de moldavie'se kinderen [ met alle hollandse meegebrachte spullen en iedeen moet dat vast lukken!!
    Rianne hopelijk kun jij ze iets van dansen leren ! groetjes van ons .
    veel plezier: Wim en Fokje
    Peter
    Elisa

• 14 Juli 2014 - 21:40

Wieberen Minnesma:

Ik zie helemaal niet een klein berichtje van Yorrit. Hij heeft het vast veel te druk met het werk daar. En natuurlijk probeert hij ook een beetje Russies te leren. Veel plezier daar en behouden thuiskomst

• 15 Juli 2014 - 08:29

Dietie:

Wat fijn om jullie blogs te lezen. Ik ben blij dat het allemaal goed met jullie gaat en dat jullie het ook zo naar jullie zin hebben. Gelukkig hoeven jullie niet constant zo hard te werken, anders moet het luilakken straks weer wennen Frank!

Lieve heit en Frank,
    Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat en dat jullie genieten van deze onvergetelijke ervaring. Ik heb jullie persoonlijke verhaaltjes ook gelezen. Weet je je naam al niet meer te spellen heit? En Frank: waar staat lieve Dietie in je berichtje? Haha! Ik ben natuurlijk één van de geïnteresseerden in jou hoor! Ik ben benieuwd hoe jullie het kinderkamp vinden! Ik hoor jullie verhalen graag zaterdag! Ik mis jullie wel hoor! Hoe vaak ik je al niet even wilde appen Frank;).

Tot gauw en geniet van deze laatste mooie dagen! Als jullie terugkomen is het hier ook weer lekker warm! (Nu ook nog lekker, maar wel bewolkt)

xxx

PS. Zit er in jullie koffer ook zo'n leuk armbandje voor mij?:)

• 15 Juli 2014 - 22:32

Dikkie Van Dommelen:

Hoi Ynke,
    En dan, opeens, loop je rond in een ver land met een taak: je voegt iets toe, samen met anderen uit Oudehaske e.o.op zoek naar een stukje verbinding en vult dit praktisch is. Mooi om te lezen hoe jullie dit aanpakken!
    Hartelijke groet, Dikkie (collega)